💙وبلاگ اسرا جون💙

به ما هم سر بزنید دوستون دارم😘

زولبیا و بامیه

1400/2/4 20:32
نویسنده : 🥀نوزیتا🥀
221 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم برای شربت شکر۲ لیوان زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوریگلاب¼ لیوان آب۱٫۵ لیوان آبلیمو½ قاشق چایخوری

دستور تهیه شربت زولبیا و بامیه

مرحله اول

ابتدا آب را داخل قابلمه ای می ریزیم و روی شعله قرار می دهیم و حرارت را کم می کنیم و شکر را کم کم به آب اضافه می کنیم و با قاشق آن را هم می زنیم تا شکر کاملا داخل آب حل شود و آنوقت زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و بلافاصله آبلیمو و گلاب را نیز می افزاییم و صبر می کنیم تا شربت به قوام برسد.

مرحله دوم

بعد از اینکه شربت کمی غلیظ شد حرارت را خاموش می کنیم و قابلمه را کنار می گذاریم تا شربت سرد شود.(شربت پس از سرد شدن غلیظ تر می شود پس خیلی نگذارید غلیظ شود)شربت را داخل یخچال قرار می دهیم تا برای تهیه بامیه و زولبیا خنک شود.

مواد لازم برای ۶ نفرآرد سفید۱ قاشق غذاخوریگلاب۱ قاشق غذاخوریاسانس هل۲ قطرهنشاسته۵۰ گرمماست¼ لیوانکره½ قاشق چایخوریجوش شیرین¼ قاشق چایخوریروغن مایعبه اندازه کافی

طرز تهیه زولبیا

مرحله اول

برای تهیه زولبیای خانگی ابتدا کره و ماست را از یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود.ماست را داخل کاسه ای می ریزیم و نشاسته را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را مخلوط می کنیم و ۵ دقیقه این مخلوط را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

آرد را الک می کنیم و به مخلوط ماست و نشاسته بعد از گذشت ۵ دقیقه اضافه می کنیم و با قاشق مواد را مخلوط می کنیم و کره نرم شده را نیز به مواد می افزاییم و جوش شیرین،گلاب،اسانس هل را نیز اضافه می کنیم.

مرحله سوم طرز تهیه زولبیا و بامیه

حالا همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم تا مایه ما غلظتی شبیه به ماست داشته باشد.(اگر مایه کمی سفت شده بود می توانید مجددا کمی گلاب بیفزایید) در تابه ای متوسط روغن مخصوص سرخ کردنی به صورت شناور می ریزیم.


 

طرز تهیه شیرینی لگیمات خوشمزه ماه رمضان با آرد گندم

مرحله چهام

سپس تابه را روی شعله متوسط قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت کم به مرور زمان روغن داغ شود.قیف را داخل لیوانی قرار می دهیم و مایه زولبیا را داخل آن می ریزیم و زمانیک روغن داغ شده بود قیف را در دست می گیریم.

مرحله پنجم

حالا خیلی سریع آن را فشار می دهیم تا مایه بیرون بیاید و به صورت یک دایره دستمان را می چرخانیم و قیف را فشار می دهیم تا مایه داخل روغن به صورت پیوسته ریخته شود و یک دایره داخل روغن تشکیل شود و بعد مکث می کنیم و دایره ای دیگر در روغن ایجاد می کنیم.

مرحله ششم طرز تهیه زولبیا و بامیه

به همین صورت زولبیا ها را داخل روغن شکل می دهیم و با یک کفگیر دارای سوراخ زولبیا ها را داخل روغن بر می گردانیم تا هر دو طرف آن ها طلایی و کاملا سرخ شود. ( می توانید به جای قیف مایه را داخل سس خوری نیز بریزید

پسندها (10)

نظرات (5)

مامان آیسلمامان آیسل
4 اردیبهشت 00 23:36
خیلی ممنون مادر بزرگ هنرمند 
🥀نوزیتا🥀
پاسخ
🙏🙏🙏
mahsamahsa
6 اردیبهشت 00 4:29
خیلی عالی حتما درستش می کنم ممنونم ازتون
🥀نوزیتا🥀
پاسخ
نوش جونت
هلیاهلیا
6 اردیبهشت 00 22:23
خوشمزه شد ممنونم 
🥀نوزیتا🥀
پاسخ
نوش جونتون
مامان گل های بهشتیمامان گل های بهشتی
10 اردیبهشت 00 3:01
خیلی عالی شدن دست مریزاد😍😍💖💖
مامان گل های بهشتیمامان گل های بهشتی
10 اردیبهشت 00 3:02
خیلی عالی شدن دست مریزاد 😍😍💖💖
🥀نوزیتا🥀
پاسخ
لطف داری مرسی